2024.07.17 21:18

Wielka przebudowa kolejowa w Katowicach. Jakie prace we wrześniu?

Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Logo Rzeczpospolita Polska Logo Unia Europejska

Bezpieczne podróże, nowe przystanki kolejowe, dodatkowa para torów – to zaledwie niektóre z korzyści, jakie przyniesie modernizacja linii kolejowej E 65 na szlaku Katowice Szopienice Południowe – Katowice Piotrowice. Prace startują we wrześniu.

W ramach pierwszego etapu przebudujemy pięć wiaduktów kolejowych oraz jeden drogowy. Rozpoczniemy także budowę przejścia podziemnego, które zastąpi wysłużoną kładkę dla pieszych na ul. Paderewskiego. Z nowego tunelu podróżni będą mogli się dostać na nowo budowany przystanek Katowice Uniwersytet.

Schemat przedstawia modernizowane wiadukty wraz z krótkimi opisami. Wiadukt kolejowy ul. Mikołowska, W miejscu istniejących obecnie dwóch równoległych wiaduktów nad ul. Mikołowską powstanie jeden obiekt. Znikną także metalowe filary, a zastąpią je betonowe konstrukcje. Dla pieszych wybudujemy szerokie chodniki. Wiadukt kolejowy ul. Przodowników, wiadukt ważny przede wszystkim dla ruchu kolejowego. Jego przebudowa zapewni bezpieczny i sprawny przejazd pociągów. Wiadukt kolejowy ul. Graniczna, nowy obiekt będzie szerszy. Pod nim znajdą się chodniki i ścieżka rowerowa. W okolicy będzie ciszej – od strony północnej zamontowane zostaną ekrany dźwiękochłonne. Wiadukt kolejowy ul. Bagienna, istniejący obiekt zostanie przebudowany, a dodatkowo obok wybudowany zostanie drugi. Wiadukty zapewnią komfort przemieszczania się nad linią kolejową motoryzowanym, jak również rowerzystom i pieszym. Wiadukt kolejowy ul. Załęska, powstanie tu nowy wiadukt z jezdnią i szerokimi chodnikami. Będzie znacznie wyższy, co ułatwi przejazd większym pojazdom. Wiadukt kolejowy ul. Kłodnicka, znajdujący się obok stacji Katowice Ligota wiadukt kolejowy zostanie rozebrany, a w jego miejsce powstanie nowy, szerszy wiadukt z chodnikami oraz ścieżką rowerową. Nowe przejście podziemne i przystanek kolejowy ul. Paderewskiego, Wysłużoną kładkę dla pieszych zastąpi bezpieczne i wygodne przejście podziemne, z którego windami i pochylniami będzie się można dostać na nowo budowany przystanek Katowice Uniwersytet. Budowę rozpoczniemy jesienią.

(kliknij, aby powiększyć)

Obecnie w Katowicach prowadzimy już prace w ramach modernizacji szlaku Będzin – Katowice Szopienice Południowe. Realizowane są roboty związane m.in. z budową mostu nad rzeką Rawą oraz nowego przystanku Katowice Morawa.

Warto przeczytać również: